by

Er dit søgeord helt i top?

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Hvor god er du egentlig til at fremhæve dit søgeord? 

Det står næsten på side et i den uskrevne lovbog om SEO-strategier, at du skal huske at benytte et velvalgt søgeord på de optimale steder, så du kan blive rundet på de relevante søgninger. Men der er faktisk lidt svært at bedømme, hvor vigtigt det er, om du bruger dit søgeord i din URL.

Ud fra overskriften i indlægget her kunne du måske forledes til at tro, at vi skal snakke nærmere om, hvordan du udvælger det bedste søgeord, men vi antager her, at du allerede har gjort dig tanker om valget af søgeordet.

Her vil vi hellere vende spørgsmålet, om det kan betale sig at bruge ens søgeord i URL’en, da det er en af Googles mange rankingfaktorer.

Erfaring viser, at det desværre ikke længere har samme udbytte at have ens søgeord med i URL’en. Men som du måske har lagt mærke til ved Google-søgninger, så bliver søgeordet fremhævet, så det er klart en anbefaling herfra at forsøge at få søgeordet med i din URL, uden at det virker forceret.

Mennesker kigger også naturligt efter ting, der står mere markeret end andre, så selvom det ikke giver samme resultat som tidligere, gør det med stor sandsynlighed ikke din SEO-strategi værre af at have søgeordet med i URL’en.

Bliv beriget endnu mere om SEO ved at følge linket her: https://seopris.dk/